Favoriten Plopp står i centrum för Cloettas engagemang i kärleksfesten Love Stockholm 2010 och får festen till ära en sprudlande make-over.
Mini-Plopp utsmyckas tillfälligt med budskapen ”Puss”, ”Kram”, ”Lycka” och ”Kärlek” och under folkfesten kommer hundratusentals nydesignade Plopp att delas ut för att sprida uppskattning och glädje på ett lekfullt, glatt och annorlunda sätt.
– Vår förhoppning är att besökare på Love Stockholm 2010 tar tillfället i akt och sprider Plopps budskap vidare genom att dela med sig. Plopp är busig och lekfull och därför perfekt för att visa sin uppskattning för de man tycker om. Dessutom är det en av svenskarnas absoluta favoriter, säger Cloettas vd Curt Petri.
Plopp lanserades 1949 och har under senare år placerat sig bland de fyra mest populära varumärkena i Ungdomsbarometern. Plopp är äkta Cloetta-mjölkchoklad med mjuk, krämig toffeefyllning. Plopp med ”Puss”, ”Kram”, ”Lycka” och ”Kärlek” kommer att finnas under Love Stockholm 2010.
Kärlek och choklad hör ihop, därför är Love Stockolm 2010 en fantastisk möjlighet för oss. Cloetta vill finnas där människor möts och därför är det naturligt för oss att vara närvarande och aktiva i festligheterna, säger Curt Petri.
Cloetta är en av åtta officiella partners för Love Stockholm 2010 och medverkar i ett antal konserter och uppträdanden under festligheterna.
Lämna ett svar